Opłaca się jak się lubi deptać, wtedy różnica już jest ogromna.
Zwłaszcza w trasie z większymi prędkościami. W przyszłym roku (mam nadzieję) będę właścicielem OIIFL z tym silnikiem lub z 1.4TSI. Dlaczego biorę pod uwagę ten silnik? Ano 80% dystansu pokonuję w mieście, głównie są to krótkie odcinki do 5km (łącznie ok 10 kkm/rok) Z kolei różnica w spalaniu między tymi silnikami raczej jest niższa niż to podaje producent no i dlatego bardziej bym się skłaniał ku temu mocniejszemu silnikowi.
[ Dodano: Pią 29 Lip, 11 07:45 ] Zorr, roznica taka ze tdi o tej samej mocy przy predkosci 180 wezmie 9 litrow ropy a 1.2 tsi 16 litrów paliwa
gdzies ktos wklejal tabelke z takich pomiarów na roznych silnikach, ale nie pamietam w ktorym temacie
Zdjęcia wklejać mi się nie chce ale przepisze.
Niemcy przeprowadzili testy spalania dwóch golfów
1.4 TSI 170KM (Spalanie wg producenta: 5.8 / 7.3 / 9.9 --> więcej niż octa 1.8 TSI)
vs
2.0 TDI 170KM (Spalanie wg producenta: 4.8 / 5.9 / 7.8)
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p
Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Przeszkadzac nie przeszkadza, bo da sie tym sprawnie poruszac nawet z kpl pasażerów na pokładzie, ale nie da sie ukryć że czsem pod nogą brakuje
a niby czego pod nogą brakuje chodzi o różnice Nm na silniku? 175 vs 250 ?
Przypominam jest coś jeszcze takiego jak skrzynia biegów.
4 bieg w dieslu jest różny od 4 biegu w benzynie.
Jak te niutki z silnika przemnożymy przez przełożenie to niutki na kołach dla aut o podobnych mocach i podobnym przebiegiem momentu będą zbliżone.
Podam skrajny przypadek, przykład.
Honda Civic Type-R która ma tylko 200Nm i kręci się do 8000 obrotów
vs
Honda Civic Diesel który ma aż 340Nm i kręci się do 4000 obrotów
Efekt: Type_R przełożenia 5 biegu odpowiadają przełożeniu w Dieslu między 2 a 3 biegiem.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Efekt: Type_R przełożenia 5 biegu odpowiadają przełożeniu w Dieslu między 2 a 3 biegiem.
A nie na odwrót??
nie...
jak jedziesz dieslem na 2-3 to masz przełożenie takie jak type-r na 5
jak jedziesz dieslem na 4 to masz "niższe*" przełożenie niż typy-r na 5
jak jedziesz dieslem na 5 to masz jeszcze "niższe*" przełożenie niż typy-r na 5
liczbowo ale przełożenie przykładowe.
Type-R 5 bieg --- Nm Silnika (200) * przełożenie 5 = 1000Nm
Diesel 2-3 Bieg --- Nm Silnika (340) * przełożenie 5 = 1700Nm
Diesel 4 Bieg -- Nm Silnika * przełożenie 3 = 1020Nm
Diesel 5 Bieg --- Nm Silnika * przełożenie 2 = 680Nm
niższe* - w znaczeniu mniejszy mnożnik finalny.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p
Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p
Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść
przecież napisałem, iż zgaduje że 105KM, co ma mi przejść?
AdamB - konkretnie to
Type_R przełożenie V biegu 0,921 - przekładnia główna 5,062 - finalnie 4,66
Diesel przełożenie III biegu 1,31 - przekładnia główna 3,29 - finalnie 4,31
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
Tu chodzi o coś innego. Do tej pory było tak, że TDI było jedynym silnikiem za rozsądne pieniądze który miał tego "kopa od dołu". Każdy chciał mieć "tedeika" bo jak to szwagier mówił ..... pannniiiieeeee jeździ się "niutonem a nie mocą".
No i ten układ zburzyły silniki TSI, które są tańsze, lepsze (w sensie mają więcej mocy) a i palą rozsądnie. Przy obecnych cenach benzyny i ropy są w zasadzie bardziej opłacalne od diesli.
I tego nie mogą znieść/zrozumieć posiadacze traktorów ..... Po prostu czas diesli się kończy a nadchodzi czas turbobenzyn.
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p
Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść
przecież napisałem, iż zgaduje że 105KM, co ma mi przejść?
To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.
Tzn diesle są i będą, bo jeżeli ktoś robi mnóstwo kilometrów najlepiej poza miastem to mu się opłaci. Ja bym ich nie skreślał ;-)
To czego nie mogą zrozumieć niektórzy użytkownicy diesli to fakt, iż benzyna z turbo (kompresorem) też może cisnąć od dołu i mieć wysoką "elastyczność" czytaj dobre czasy od 60-100 i 80-120 na wysokich biegach.
To czego niektórzy nie wiedzą to fakt iż jak benzyna ma 150Nm a diesel 300Nm na silniku to wcale nie oznacza, iż diesel będzie przyśpieszał 2 razy "mocniej"
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
Na spocie mówiłeś co innego
Fakt ops: Poszperałem teraz trochę w danych i zwracam honor. Yeti jest jeszcze cięższa od Octavii, a tobie faktycznie nieźle chodzi :diabelski_usmiech
Macie rację do tego przeświadczenia. Dla mnie źle to wygląda 1,2 silniczek dużym samochodzie
To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.
nigdzie nie napisałem że zgaduje albo że jesteś sfrustrowany.
Widząc u Ciebie pod avatarem 1.9 założyłem (błędnie) że masz 1.9 105KM.
Popraw mnie, ale normalnie jest 110KM dla silnika 1.9 ASV, czy chodzi o te 5KM różnicy?
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
AdamB - konkretnie to
Type_R przełożenie V biegu 0,921 - przekładnia główna 5,062 - finalnie 4,66
Diesel przełożenie III biegu 1,31 - przekładnia główna 3,29 - finalnie 4,31
To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.
nigdzie nie napisałem że zgaduje albo że jesteś sfrustrowany.
Widząc u Ciebie pod avatarem 1.9 założyłem (błędnie) że masz 1.9 105KM.
Popraw mnie, ale normalnie jest 110KM dla silnika 1.9 ASV, czy chodzi o te 5KM różnicy?
Jeżeli chodzi o ścisłość to tak ASV w serii ma 110 KM. U mnie w serii wyszło 120 KM, a teraz jest bez małego % 140. Myślę, że dużym + przy Octavii z tym silnikiem to jest cena.
1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
Na spocie mówiłeś co innego
Fakt ops: Poszperałem teraz trochę w danych i zwracam honor. Yeti jest jeszcze cięższa od Octavii, a tobie faktycznie nieźle chodzi :diabelski_usmiech
Macie rację do tego przeświadczenia. Dla mnie źle to wygląda 1,2 silniczek dużym samochodzie
:szeroki_usmiech mnie starcza , fakt czasem przydało by się więcej KM ale daje rade. O2FL 1.2TSI jeszcze lepie śmiga niż Yetas.
Komentarz