Diesel już się nie opłaca? Test Skody Octavii 1.2 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szubi07
    Classic
    • 2012
    • 5

    Diesel już się nie opłaca? Test Skody Octavii 1.2 TSI

    Kolejna osoba wypisuje sie z ZUS https://www.wolniprzedsiebiorcy.org/...da-umowe-z-zus
    :-)
  • robmich
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    Diesel już się nie opłaca? Test Skody Octavii 1.2 TSI

    Diesel już się nie opłaca? Test Skody Octavii 1.2 TSI

    Komentarz

    • sdss
      Rider
      • 2010
      • 353
      • Seat

      #3
      Opłaca się jak się lubi deptać, wtedy różnica już jest ogromna.

      Było YETI Jest LEON

      Komentarz

      • robmich
        Classic
        • 2011
        • 10

        #4
        Zamieszczone przez sdss
        Opłaca się jak się lubi deptać, wtedy różnica już jest ogromna.
        Zwłaszcza w trasie z większymi prędkościami. W przyszłym roku (mam nadzieję) będę właścicielem OIIFL z tym silnikiem lub z 1.4TSI. Dlaczego biorę pod uwagę ten silnik? Ano 80% dystansu pokonuję w mieście, głównie są to krótkie odcinki do 5km (łącznie ok 10 kkm/rok) Z kolei różnica w spalaniu między tymi silnikami raczej jest niższa niż to podaje producent no i dlatego bardziej bym się skłaniał ku temu mocniejszemu silnikowi.

        Komentarz

        • Zorr
          RS
          • 2011
          • 2110

          #5
          Zamieszczone przez sdss
          Opłaca się jak się lubi deptać, wtedy różnica już jest ogromna.
          a ile to ta "ogromna" różnica?
          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            robmich, jak planujesz odcinki 5km to odpusc sobie auto z turbo - wiem z autopsji bo jezdze tyle samo.

            [ Dodano: Pią 29 Lip, 11 07:45 ]
            Zorr, roznica taka ze tdi o tej samej mocy przy predkosci 180 wezmie 9 litrow ropy a 1.2 tsi 16 litrów paliwa

            gdzies ktos wklejal tabelke z takich pomiarów na roznych silnikach, ale nie pamietam w ktorym temacie
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #7
              Zamieszczone przez rkb
              [ Dodano: Pią 29 Lip, 11 07:45 ]
              Zorr, roznica taka ze tdi o tej samej mocy przy predkosci 180 wezmie 9 litrow ropy a 1.2 tsi 16 litrów paliwa

              gdzies ktos wklejal tabelke z takich pomiarów na roznych silnikach, ale nie pamietam w ktorym temacie
              Zdjęcia wklejać mi się nie chce ale przepisze.
              Niemcy przeprowadzili testy spalania dwóch golfów
              1.4 TSI 170KM (Spalanie wg producenta: 5.8 / 7.3 / 9.9 --> więcej niż octa 1.8 TSI)
              vs
              2.0 TDI 170KM (Spalanie wg producenta: 4.8 / 5.9 / 7.8)

              80km/h TSI-5,3 TDI-4,5
              100km/h TSI-6,5 TDI-5,6
              130km/h TSI-8,7 TDI-6,7
              150km/h TSI-10,6 TDI-7,9
              180km/h TSI-13,9 TDI-10,9
              200km/h TSI-16,4 TDI-13,4
              220km/h TSI-20,5 TDI-16,4

              więc gdzie tutaj jest ta ogromna różnica 16l do 9l ???

              PS Porównują wielkość spalania wychodzi mi, iż (moja) jazda po mieście (1.8TSI) odpowiada mniej więcej jeździe autostradą z prędkością 160km/h
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  16/9 wychodzilo porównanie 1.2 tsi z 1.6 TDI

                  [ Dodano: Pią 29 Lip, 11 08:17 ]
                  kabanos, kolejny mit - moja octavia waży 1220 kg. jest cieższa az o 100 kg od VW polo :P 1.2 TSI jest jeszcze lżejszy
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • Zorr
                    RS
                    • 2011
                    • 2110

                    #10
                    Zamieszczone przez kabanos
                    1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                    biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p

                    Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      Przeszkadzac nie przeszkadza, bo da sie tym sprawnie poruszac nawet z kpl pasażerów na pokładzie, ale nie da sie ukryć że czsem pod nogą brakuje
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • Zorr
                        RS
                        • 2011
                        • 2110

                        #12
                        Zamieszczone przez rkb
                        Przeszkadzac nie przeszkadza, bo da sie tym sprawnie poruszac nawet z kpl pasażerów na pokładzie, ale nie da sie ukryć że czsem pod nogą brakuje
                        a niby czego pod nogą brakuje chodzi o różnice Nm na silniku? 175 vs 250 ?

                        Przypominam jest coś jeszcze takiego jak skrzynia biegów.
                        4 bieg w dieslu jest różny od 4 biegu w benzynie.
                        Jak te niutki z silnika przemnożymy przez przełożenie to niutki na kołach dla aut o podobnych mocach i podobnym przebiegiem momentu będą zbliżone.

                        Podam skrajny przypadek, przykład.
                        Honda Civic Type-R która ma tylko 200Nm i kręci się do 8000 obrotów
                        vs
                        Honda Civic Diesel który ma aż 340Nm i kręci się do 4000 obrotów

                        Efekt: Type_R przełożenia 5 biegu odpowiadają przełożeniu w Dieslu między 2 a 3 biegiem.
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8033
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Zorr
                          Efekt: Type_R przełożenia 5 biegu odpowiadają przełożeniu w Dieslu między 2 a 3 biegiem.
                          Możesz przytoczyć konkretne dane??
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #14
                            Zamieszczone przez AdamB
                            Zamieszczone przez Zorr
                            Efekt: Type_R przełożenia 5 biegu odpowiadają przełożeniu w Dieslu między 2 a 3 biegiem.
                            A nie na odwrót??
                            nie...
                            jak jedziesz dieslem na 2-3 to masz przełożenie takie jak type-r na 5
                            jak jedziesz dieslem na 4 to masz "niższe*" przełożenie niż typy-r na 5
                            jak jedziesz dieslem na 5 to masz jeszcze "niższe*" przełożenie niż typy-r na 5

                            liczbowo ale przełożenie przykładowe.
                            Type-R 5 bieg --- Nm Silnika (200) * przełożenie 5 = 1000Nm
                            Diesel 2-3 Bieg --- Nm Silnika (340) * przełożenie 5 = 1700Nm
                            Diesel 4 Bieg -- Nm Silnika * przełożenie 3 = 1020Nm
                            Diesel 5 Bieg --- Nm Silnika * przełożenie 2 = 680Nm


                            niższe* - w znaczeniu mniejszy mnożnik finalny.
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Zorr
                              Zamieszczone przez kabanos
                              1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                              biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p

                              Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
                              Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #16
                                Zamieszczone przez kabanos
                                Zamieszczone przez Zorr
                                Zamieszczone przez kabanos
                                1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                                biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p

                                Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
                                Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść
                                przecież napisałem, iż zgaduje że 105KM, co ma mi przejść?

                                AdamB - konkretnie to
                                Type_R przełożenie V biegu 0,921 - przekładnia główna 5,062 - finalnie 4,66
                                Diesel przełożenie III biegu 1,31 - przekładnia główna 3,29 - finalnie 4,31
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • sdss
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 353
                                  • Seat

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kabanos
                                  1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                                  Na spocie mówiłeś co innego

                                  Było YETI Jest LEON

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Zorr
                                    Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
                                    Tu chodzi o coś innego. Do tej pory było tak, że TDI było jedynym silnikiem za rozsądne pieniądze który miał tego "kopa od dołu". Każdy chciał mieć "tedeika" bo jak to szwagier mówił ..... pannniiiieeeee jeździ się "niutonem a nie mocą".

                                    No i ten układ zburzyły silniki TSI, które są tańsze, lepsze (w sensie mają więcej mocy) a i palą rozsądnie. Przy obecnych cenach benzyny i ropy są w zasadzie bardziej opłacalne od diesli.

                                    I tego nie mogą znieść/zrozumieć posiadacze traktorów ..... Po prostu czas diesli się kończy a nadchodzi czas turbobenzyn.

                                    Komentarz

                                    • kabanos
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 4544
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Zamieszczone przez kabanos
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Zamieszczone przez kabanos
                                      1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                                      biorąc pod uwagę to co masz w podpisie (1.9 105KM zgaduje) też musisz być sfrustrowany przy próbach żwawego ruszania. ;-p

                                      Ciekawe czemu ludziskom benzyna 1.6 105KM nie przeszkadza ale 1.2TSI 105KM a i owszem już coś nie tak. (nie wspominając o niutkach na dole w TSI)
                                      Gratuluję znajomości oznaczeń silnika do jego mocy :diabelski_usmiech Przeglądnij sobie dokładnie te podpisy i linki to ci powinno przejść
                                      przecież napisałem, iż zgaduje że 105KM, co ma mi przejść?
                                      To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.

                                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #20
                                        Tzn diesle są i będą, bo jeżeli ktoś robi mnóstwo kilometrów najlepiej poza miastem to mu się opłaci. Ja bym ich nie skreślał ;-)

                                        To czego nie mogą zrozumieć niektórzy użytkownicy diesli to fakt, iż benzyna z turbo (kompresorem) też może cisnąć od dołu i mieć wysoką "elastyczność" czytaj dobre czasy od 60-100 i 80-120 na wysokich biegach.

                                        To czego niektórzy nie wiedzą to fakt iż jak benzyna ma 150Nm a diesel 300Nm na silniku to wcale nie oznacza, iż diesel będzie przyśpieszał 2 razy "mocniej"
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • kabanos
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 4544
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sdss
                                          Zamieszczone przez kabanos
                                          1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                                          Na spocie mówiłeś co innego
                                          Fakt ops: Poszperałem teraz trochę w danych i zwracam honor. Yeti jest jeszcze cięższa od Octavii, a tobie faktycznie nieźle chodzi :diabelski_usmiech
                                          Macie rację do tego przeświadczenia. Dla mnie źle to wygląda 1,2 silniczek dużym samochodzie

                                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kabanos
                                            To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.
                                            nigdzie nie napisałem że zgaduje albo że jesteś sfrustrowany.

                                            Widząc u Ciebie pod avatarem 1.9 założyłem (błędnie) że masz 1.9 105KM.
                                            Popraw mnie, ale normalnie jest 110KM dla silnika 1.9 ASV, czy chodzi o te 5KM różnicy?
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              AdamB - konkretnie to
                                              Type_R przełożenie V biegu 0,921 - przekładnia główna 5,062 - finalnie 4,66
                                              Diesel przełożenie III biegu 1,31 - przekładnia główna 3,29 - finalnie 4,31
                                              Dzięki, o to mi właśnie chodziło.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • kabanos
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 4544
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Zorr
                                                Zamieszczone przez kabanos
                                                To też zgadujesz że muszę być sfrustrowany :wink: Otóż nie muszę i nie jestem:!: Nic nie mam zarówno do silników 1,6 jak i 1,2. Wyraziłem tylko swoją opinię. Wiem, że ja tego samochodu z jednym jak i drugim silnikiem nie kupiłbym i koniec.
                                                nigdzie nie napisałem że zgaduje albo że jesteś sfrustrowany.

                                                Widząc u Ciebie pod avatarem 1.9 założyłem (błędnie) że masz 1.9 105KM.
                                                Popraw mnie, ale normalnie jest 110KM dla silnika 1.9 ASV, czy chodzi o te 5KM różnicy?
                                                Jeżeli chodzi o ścisłość to tak ASV w serii ma 110 KM. U mnie w serii wyszło 120 KM, a teraz jest bez małego % 140. Myślę, że dużym + przy Octavii z tym silnikiem to jest cena.

                                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                Komentarz

                                                • sdss
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 353
                                                  • Seat

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kabanos
                                                  Zamieszczone przez sdss
                                                  Zamieszczone przez kabanos
                                                  1,2 TSI do takiego auta, i za każdym razem frustracja przy próbie żwawego ruszenia. Nie mówię już nawet o elastyczności silnika w czasie wyprzedzania. IMO za mały motorek do tak ciężkiego auta.
                                                  Na spocie mówiłeś co innego
                                                  Fakt ops: Poszperałem teraz trochę w danych i zwracam honor. Yeti jest jeszcze cięższa od Octavii, a tobie faktycznie nieźle chodzi :diabelski_usmiech
                                                  Macie rację do tego przeświadczenia. Dla mnie źle to wygląda 1,2 silniczek dużym samochodzie
                                                  :szeroki_usmiech mnie starcza , fakt czasem przydało by się więcej KM ale daje rade. O2FL 1.2TSI jeszcze lepie śmiga niż Yetas.

                                                  Było YETI Jest LEON

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...